torsdag 30 juli 2015

Nödvändiga ont.

Vilket man vill eller inte så ibland bara måste man - gå till tandläkaren!!
Har haft en molande tandvärk ett par veckor så nu var det bara att ta sig iväg. Domen blev som jag trodde; pga en spricka till följd av för mycket gammal lagning så har tanden dött :(
Lite provisoriskt lagad nu och nytt datum för utdragning inbokad.
Känns så där. Både att bli delvis tandlös innan 45- års ålder och få en tom plånbok!
Men som sagt, ibland måste man.

Något annat väldigt nödvändigt är det här med kost och motion.
Jag försöker att hålla igång med bra mat och regelbunden motion, och fick faktiskt upp konditionen rätt ok i löpspåret innan en förkylning och semester satte stopp för det.
Följde idag för första gången med dotter E till gymet. Kommer man hem kl 18 nästan varje kväll så hinner hon ju både dit och hem innan mig så att gå tillsammans är sällan aktuellt.

Ett litet benpass samt en situpsutmaning från henne fick duga idag :)

Som kompensation för allt det jobbiga fick det bli lite vin och räkor hos särbon till kvällsmat :)


1 kommentar:

  1. Det där är inte kul när man får börja rycka ut "nötter" ur käften.. Jag har också dragit bort en, men jag hade tur då den satt långt bak..

    SvaraRadera